5 frukter du går upp i vikt av

Det är framför allt tropiska frukter som du ska vara försiktig med om du vill hålla vikten.

Se vilka frukter du ska låta bli om du vill hålla vikten.

De största kaloribovarna hittar du främst bland tropiska frukter. Kaloritätheten är också anledningen till att de smakar så sött och gott. Du får faktiskt fem gånger så mycket socker från de "värsta" frukterna och mer än dubbelt så många kalorier som från fruktkorgens 10 mönsterfrukter.

Dessa innehåller flest kalorier

  • Fikon:Sockerinnehållet närmar sig 20 gram och det ger väldigt många kalorier och en kraftig påverkan på blodsockret.
  • Granatäpple: Som tur är, är det svårt att äta de här djupröda saftbomberna i stora mängder, för sockerinnehållet på 16,6 gram är skyhögt.
  • Mango: Nästan 15 gram socker per 100 gram får kaloriinnehållet att skjuta i höjden och belastningen på blodsockret är inte att leka med.
  • Vindruvor: Den söta smaken är inte för inte, sockerinnehållet är på 13,3 gram och det ger en massa kalorier.
  • Ananas: 11,6 gram socker är relativt mycket. Speciellt eftersom det är lätt att äta mycket av ananas, när man väl har skurit upp den.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background