Träning gör mig svagare, kan det verkligen stämma?

Se till att få i dig massor av protein. Hård träning sliter på musklerna oavsett om det är styrke- eller uthållighetsträning. För att du ska hämta dig efter ansträngningarna måste musklerna ha massor av näringsämnen - framförallt protein i form av mjölkprodukter, ägg, magert kött och fisk samt fågel utan skinn. Proteinets primära funktion är att återuppbygga förstörda muskelfibrer. Dessutom ökar det din koncentrationsförmåga under den fysiska aktiviteten och förhindrar en alltför snabb utmattning.

Även om du sover hela natten betyder det inte att du får nog med djupsömn. Läs här hur många timmars djupsömn du behöver och hur du vet att du fått tillräckligt.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background