Träning gör mig svagare, kan det verkligen stämma?

Se till att få i dig massor av protein. Hård träning sliter på musklerna oavsett om det är styrke- eller uthållighetsträning. För att du ska hämta dig efter ansträngningarna måste musklerna ha massor av näringsämnen - framförallt protein i form av mjölkprodukter, ägg, magert kött och fisk samt fågel utan skinn. Proteinets primära funktion är att återuppbygga förstörda muskelfibrer. Dessutom ökar det din koncentrationsförmåga under den fysiska aktiviteten och förhindrar en alltför snabb utmattning.

Även om du sover hela natten betyder det inte att du får nog med djupsömn. Läs här hur många timmars djupsömn du behöver och hur du vet att du fått tillräckligt.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background