Triceps-dips på ett ben

Träningsprogrammet ger dig fantastisk kondition tack vare den smarta kombinationen av löpning och styrkeövningar.

Du ska böja djupt för att få ut mesta möjliga av övningen. Det är hårt - men ger garanterat resultat!

Prenumerant: Hämta hela träningsprogrammet med totalt 9 övningar och bli superstark nu!

Startposition:

Lägg händerna på en bänk eller annat och sätt dig på händerna. Fingrarna ska vända framåt. Sträck ut benen framför dig och lägg den ena foten på den andra. Böj eventuellt
lite i benen om det blir för tufft. Spänn i magen och i bäckenbotten.

Rörelse:

Andas in och böj dina armbågar bakåt. Andas ut, och sträck dem igen. Kom ihåg att spänna magen, bäckenbotten och skinkorna under tiden.

Repetitioner:

3 x 8 dips på varje fot.

Tränar:

Armar (framför allt triceps) och axlar.

Nästa övning

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background