Triceps-dips på ett ben

Träningsprogrammet ger dig fantastisk kondition tack vare den smarta kombinationen av löpning och styrkeövningar.

Du ska böja djupt för att få ut mesta möjliga av övningen. Det är hårt - men ger garanterat resultat!

Prenumerant: Hämta hela träningsprogrammet med totalt 9 övningar och bli superstark nu!

Startposition:

Lägg händerna på en bänk eller annat och sätt dig på händerna. Fingrarna ska vända framåt. Sträck ut benen framför dig och lägg den ena foten på den andra. Böj eventuellt
lite i benen om det blir för tufft. Spänn i magen och i bäckenbotten.

Rörelse:

Andas in och böj dina armbågar bakåt. Andas ut, och sträck dem igen. Kom ihåg att spänna magen, bäckenbotten och skinkorna under tiden.

Repetitioner:

3 x 8 dips på varje fot.

Tränar:

Armar (framför allt triceps) och axlar.

Nästa övning

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background