Sidoplanka med knälyft

Med den här övningen tränar du alla djuptgående magmuskler.

Ser det enkelt ut? Testa själv den sneda plankan och upptäck magmuskler du inte trodde att du hade.

Så gör du

Lägg dig på sidan på golvet så du vilar på den nedre underarmen. Lägg en trasa under fötterna. Lyft höften med benen sträckta och dra sedan bägge knäna upp mot bröstet.

Räta sedan ut benen igen. Stöd med övre handen i golvet. Fötterna ska vara i golvet hela tiden men trasan gör att de glider lätt under rörelsen.

Antal: 10 stycken på varje sida.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background