Planka med gummibandsdrag

Den här tuffa övningen är superbra för både kroppens fram- och baksida.

Gör dig beredd på en riktig utmaning, den här övningen är lika tuff som den är effektiv.

Så gör du

Gå ner i plankan på en hand. Den andra armen håller du utsträckt framför dig, hållandes i ett gummiband som du fäst i en ribba eller ett stadigt bordsben.

Bandet ska vara spänt men inte superstramt. Dra den utsträckta armen långsamt ner mot höften och tillbaka. Tänk på att hålla höften stilla.

Antal: 12 stycken på varje sida.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background