Så gör du bred squat

Gör squats på en kantsten och förbättra din löparform.

Kvinna gör squat utomhus

Bred squat

  • Stå i en bredstående position. Sätt upp hälarna på kantstenen, så du står på dina trampdynor.
  • Håll överkroppen upprätt hela tiden och pressa ihop skulderbladen så att bröstet kommer fram.
  • Böj nu knäna och tänk på att sänka ner rumpan så långt som möjligt – gärna längre ner än till knähöjd. När du inte kan komma längre ner, pressar du ifrån med hälarna och kommer upp till stående position igen.

Squats är övningen framför alla. Men har du koll på grundtekniken? Se den här.

  • Antal: 12 st.

Se övningen på video

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background