7. december

I år kan vi tillsammans ge dina lår och din rumpa den bästa julklappen någonsin. Vi levererar effektiva squatövningar, och du står för det hårda arbetet. Det är 24 squats – en för varje dag i december fram till julafton, då du kan dansa runt granen med starkare ben och bakdel.

Split squat

7. december – split squat

Sträck ena benet bakåt, stöd lätt på tårna, vikten ska ligga på den främre hälen. Böj det främre benet. Det bakre knäet söker sig ner mot marken och foten vilar på golvet, det säkerställer att vikten ligger på det främre benet. Pressa dig upp till utgångsposition med det bakre benet sträckt.

Fokusera på balansen, och att ryggen är rak. Spänn bålen och dra in bäckenet under dig så att du inte svankar. Håll också koll på att det främre knäet inte kommer längre fram än tårna.

TIPS: Övningen är lättare att göra i strumpor, eller genom att sätta ner tårna i golvet.

Repetitioner: 3 omgångar med 12 repetitioner i varje

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background