Kettlebell - Övningar som tränar hela kroppen

Att träna med kettlebell har många fördelar. Här kan du testa några supereffektiva övningar.

Kettlebell är ett supereffektivt träningsredskap. Här är tre övningar som trimmar hela kroppen.

Att svinga en kettlebell har de senaste åren blivit ett naturligt inslag på alltifrån gym och CrossFit-boxar till vardagsrumsgolv. Med en kettlebell utmanar du kroppens stora muskelgrupper samtidigt och märker snabba resultat av din träning.

Har du inte testat att träna med kettlebell ännu är det hög tid att du testar!

Kettlebell - 5 anledningar att träna med de ryska kanonkulorna

  • Med kettlebell tränar du hela kroppen på en gång.
  • Med kettlebell tränar du både de långsamma och de explosiva muskelfibrerna.
  • Med kettlebell stärker du kärnmuskulaturen.
  • Med kettlebell tränar du både styrka och uthållighet.
  • Med kettlebell kan du träna hemma när du har tid.

Kettlebell - så väljer du rätt vikt

Tycker du att det är knepigt att välja rätt vikt på din första kettlebell? Så här ska du göra! Ta en kettlebell i handen och pressa den upp över huvudet med en arm 3-5 gånger. Om du det blir för tungt, ska du ha en lättare vikt på din kettlebell. Börja varken för tungt eller lätt.

Generellt kan kvinnor börja med en kettlebell-vikt i intervallen 8-12 kg, lite beroende av ålder och träningserfarenhet. Lär dig basövningarna ordentligt innan du använder en tyngre kettlebell.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background