Kan jag förbränna fett punkt för punkt?

Att "punktförbränna" är inte möjligt hur gärna man än önskar det.

8 juli 2015 av I FORM

Vill du få bort fettet från låren räcker det inte med att bara styrketräna. Oavsett var på kroppen fettet sitter så handlar det om att sätta ihop ett träningsprogram som innehåller flera delar av motion och styrka.

Om det är smalare lår du vill ha är det viktigt att du sätter ihop ett träningsprogram som kombinerar följande tre faktorer: kostomläggning, fettförbrännande aktiviteter och styrketräning.

1. Förändring av kosten

Detta är av avgörande betydelse för reducering av kroppens fettdepåer. Det viktigaste är att minska intaget av kolhydrater och att öka intaget av proteiner.

2. Fettförbränning

När det gäller att få smala lår är power walking, joggning eller vanlig löpträning de absolut bästa varianterna. Fettförbränningen du får om du tränar på morgonen på tom mage ger störst effekt. Träna cirka 40 minuter per gång, gärna fem gånger i veckan. Fem gånger varje vecka kan exempelvis bestå av två långsamma löprundor, en power walking-tur med väninnan eller barnvagnen, en promenad till jobbet en dag i veckan och en lång cykeltur söndag eftermiddag. Med lite fantasi är det inte så svårt att hitta på något fettförbrännande fem gånger i veckan.

3. Styrketräning

Utan den uppstramande styrketräningen är det omöjligt att bli kvitt ridbyxlår och apelsinhud. På gymmen finns det dessutom instruktörer som hjälper dig att göra övningarna på rätt sätt.
För att uppnå ett perfekt resultat i strävan efter smalare lår är det mycket viktigt att du konstruerar ett träningsprogram som omfattar den optimala kombinationen av de tre ovanstående faktorerna: Koständringar, fettförbrännande aktiviteter och styrketräning.

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar