I helt ny tappning - testa den!

Så ersätter du bröd, pasta och ris - och sparar in massor av kalorier

Använd squashskivor i stället för lasagneplattor och byt ut riset mot finfördelad blomkål. Att äta grönt i stället för stärkelse är smart, om du vill gå ner i vikt. Du sparar massor av kalorier och får goda och mättande kostfibrer.

20 mars 2013 av I FORM

Det finns ingen anledning att hoppa över dina favoriträtter, även om du går på diet. Knepet är bara att byta ut stärkelsen mot grönsaker. T ex kan du ersätta spagettin med finriven squash och på ett ögonblick spara in massor av kalorier. Och på köpet smakar det dessutom gott!

PASTA:

Ersätt med riven squash (kom ihåg att pressa ur vätskan), finskuren spetskål, finskuren rödkål, finskuren vitkål, finskuren brysselkål, babyspenat eller finskuren sallad.

RIS:

Ersätt med blomkål eller broccoli, som du finfördelar i en matberedare.

BRÖD:

Till smörgås, burgare eller sandwich: Ersätt med squash skuren på längden.

WRAPS:

Ersätt med blad från spetskål, vitkål eller annan kål.

LASAGNEPLATTOR:

Ersätt med stekta auberginer, svamp eller squash.

Nå ditt mål 2019!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar