Så ersätter du bröd, pasta och ris - och sparar in massor av kalorier

Använd squashskivor i stället för lasagneplattor och byt ut riset mot finfördelad blomkål. Att äta grönt i stället för stärkelse är smart, om du vill gå ner i vikt. Du sparar massor av kalorier och får goda och mättande kostfibrer.

I helt ny tappning - testa den!

Snygga armar på 8 veckor
1. Så ersätter du bröd, pasta och ris - och sparar in massor av kalorier
1. Så ersätter du bröd, pasta och ris - och sparar in massor av kalorier

Det finns ingen anledning att hoppa över dina favoriträtter, även om du går på diet. Knepet är bara att byta ut stärkelsen mot grönsaker. T ex kan du ersätta spagettin med finriven squash och på ett ögonblick spara in massor av kalorier. Och på köpet smakar det dessutom gott!

PASTA:

Ersätt med riven squash (kom ihåg att pressa ur vätskan), finskuren spetskål, finskuren rödkål, finskuren vitkål, finskuren brysselkål, babyspenat eller finskuren sallad.

RIS:

Ersätt med blomkål eller broccoli, som du finfördelar i en matberedare.

BRÖD:

Till smörgås, burgare eller sandwich: Ersätt med squash skuren på längden.

WRAPS:

Ersätt med blad från spetskål, vitkål eller annan kål.

LASAGNEPLATTOR:

Ersätt med stekta auberginer, svamp eller squash.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background