Så äter du glutenfritt en hel dag

Ät glutenfritt en hel dag med inspiration från I FORM.

Misstänker du att du kanske är glutenintolerant? Följ I FORMs kostplan och se hur du mår en dag helt utan gluten.

Så äter du glutenfritt

Morgon

  • Rör ihop 3 dl grekisk yoghurt (2 %) med en liten näve bär (ev 100 g frysta bär). Ringla över lite akaciahonung på toppen och fyll på med 10–15 grovt hackade mandlar.

Förmiddag

  • Dela ett äpple i två halvor och bred på lite jordnötssmör.

Lunch

  • 2–3 skivor stenåldersbröd med fiskpålägg, till exempel sill och ägg eller makrill i tomatsås. Ät en råkostsallad av grovskuren rödkål och apelsinklyftor med hasselnötter till.

Eftermiddag

  • Dela en avokado på mitten och fyll ”hålen” med totalt 1 dl keso. Strö lite nymalen svartpeppar över.

Middag

  • Grilla ett kycklingbröst och ät det med en sallad på grönkål, äppelbitar, rostade pinjenötter och finhackad schalottenlök. Smaka av salladen med lite citron eller lime.

Tål du gluten? Kolla symptomen på glutenintolerans här.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background