En så enkel motionsform som gång har flera hälsovinster. Ta med dig väninnan ut på en runda och slå två flugor i en smäll.

Gå en promenad och kom ur stresspiralen

Töm inte dina batterier ännu mer på energi med svettdrypande löpturer och tung styrketräning när du är stressad. Gör tvärtom istället: Gå en skön promenad!

2 maj 2013

När jobbet blir krävande, de obesvarade mejlen hopar sig i inboxen, och familjen skriker efter din fulla uppmärksamhet, då kan det sluta med stress!

Men i stället för att ge järnet på gymmet så ska du bara gå en promenad.

Det här enkla rådet är det som bromsar din stresspiral och får dig tillbaka på spåret igen. En lugn promenad i skogen eller längs stranden tömmer huvudet och ger dig ny energi.


Det är stor skillnad på att ha mycket att göra och att vara stressad. Vad är du? Gör vårt stresstest och få svaret.

Att gå är ditt bästa vapen mot stress

Om den olästa e-posten hopar sig i inkorgen och du har svårt att överblicka allt du ska göra idag, bör du lägga måstena åt sidan, ta på dig en jacka och gå en promenad. När du går sjunker nämligen mängden av stresshormonet kortisol i blodet och du upplever att du får mer energi och känner mindre oro.

Att promenera är dock inte bara för dig som redan är drabbas av stress. De hormoner som kroppen producerar när du går, förebygger nämligen också att du blir stressad. Därför är det bara att ge sig ut!

Självklart behöver du vara rätt klädd för att gå, och då är en fiberjacka det perfekta valet. Den lätta jackan är optimal under vår- och höstmånaderna, men tar så lite plats att du även kan ha den som extra lager under din regn- eller vindjacka.

Vi klär dig rätt för promenaden! Få en praktisk fiberjacka + 4 nummer av I FORM för endast 149 kr + 49,50 kr i porto (totalt 198,50 kr). 

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar