Warrior 1

Det första steget till en bättre hållning och avslappnade skuldror är övningen warrior 1.

Så gör du warrior 1

  • Ställ dig längst fram på yogamattan. Flytta vänster fot ett långt kliv tillbaka (cirka 4 fotlängder).
  • Vrid den bakre foten utåt i ca 45 grader ute och sätt hälen i golvet.
  • Sträck ut det bakre benet och böj det främre. Öka avståndet mellan fötterna om knät hamnar över foten.
  • Pressa fötterna i golvet. Var noga med att pressa ner alla fyra hörn på foten (inte tårna, men utsidan och insidan av hälen, utsidan och insidan av framfoten).
  • Pressa fötterna mot varandra, ungefär som om du stod på två isflak som rörde sig bort från varandra.
  • Sträck upp armarna mot taket på en utandning. Handflatorna ska peka mot varandra. Tummarna pekar bakåt. Sträck ut armarna och dra axlarna bakåt.
  • Dra in magen och sträck bröstkorgen framåt och uppåt. Undvik att vrida höften, eftersom du annars roterar knät. Håll det bakre benet rakt och aktivt.
  • Stanna i den ställningen i 5–10 andetag.

Video: Se hur du gör övningen här

Tack till Katharina/JeppeYoga

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background