Warrior 1

Det första steget till en bättre hållning och avslappnade skuldror är övningen warrior 1.

22 oktober 2015 av Louise Fjendbo

Så gör du warrior 1

  • Ställ dig längst fram på yogamattan. Flytta vänster fot ett långt kliv tillbaka (cirka 4 fotlängder).
  • Vrid den bakre foten utåt i ca 45 grader ute och sätt hälen i golvet.
  • Sträck ut det bakre benet och böj det främre. Öka avståndet mellan fötterna om knät hamnar över foten.
  • Pressa fötterna i golvet. Var noga med att pressa ner alla fyra hörn på foten (inte tårna, men utsidan och insidan av hälen, utsidan och insidan av framfoten).
  • Pressa fötterna mot varandra, ungefär som om du stod på två isflak som rörde sig bort från varandra.
  • Sträck upp armarna mot taket på en utandning. Handflatorna ska peka mot varandra. Tummarna pekar bakåt. Sträck ut armarna och dra axlarna bakåt.
  • Dra in magen och sträck bröstkorgen framåt och uppåt. Undvik att vrida höften, eftersom du annars roterar knät. Håll det bakre benet rakt och aktivt.
  • Stanna i den ställningen i 5–10 andetag.


Video: Se hur du gör övningen här

Tack till Katharina/JeppeYoga

Håll dig vältränad och stark hela vintern

Minskar din träningsmotivation under de kalla månaderna? Det är helt normalt. Det finns dock en rad saker du kan göra för att få igång både motivationen och träningen igen. Här är de fyra bästa råden som hjälper dig att älska din träning även när det är mörkt och kallt.

Du kan också skämma bort dig själv med ett snyggt, feminint yogaset, som består av härliga tights i uppstramande kvalitet och en mjuk och fin yogatröja med öppen rygg. Det funktionella yogasetet från Active Fit har optimal komfort och passform. Just nu kan du få yogasetet ihop med 4 nummer av I FORM och spara 937 kr.

Ja tack, visa mig erbjudandet. 

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar