Läs också

Ute på hal is

Åk skridskor och få en snygg rumpa.

Åk skridskor och få en snygg rumpa

Det ser lekande lätt ut, men skridskoåkning är faktiskt stenhård träning för dina lår och din rumpa!

15 december 2014 av Claus Cancel

Skridskoåkning - därför är det så bra

Skridskoåkning är både härligt och lekfullt. För musklerna och formen är det dessutom effektiv träning. Skridskoåkning ger precis som inlines bra motion för lårmusklerna och stramar upp rumpan, samtidigt som du får bättre kondition.

Effekt

Ger bra träning av benmusklerna och stramar upp rumpa och lår på ett effektivt sätt. Man tränar även de stabiliserande musklerna, kroppskärnan och det är bra konditionsträning. Det är också en skonsam motionsform, då du glider fram på isen och slipper få stötar upp genom kroppen som vid löpning.

Investering


Skridskor kostar 500–1 000 kronor. En cykel- eller hockeyhjälm går fint.

Svårighetsgrad

Enkelt – om du har åkt som barn så minns du snabbt. Det är svårare om du inte har åkt innan och då krävs det lite ansträngning för att komma igång.

Nå ditt mål 2019!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar