Styrkeskolan: Dips från en stol

Armar, vecka 1-3

Se nästa övning

Se hela Styrkeskolan

Sätt händerna på en axelbredds avstånd på kanten av en stabil stol med fingrarna framåt. Fötterna ska vara på en höftbredds avstånd. Böj knäna i 90 grader och låt bakdelen sväva så att armarna bär din vikt. Sänk dig lodrätt genom att böja armarna nästan 90 grader. Ha ryggen nära stolkanten och huvudet i linje med ryggen. Gå upp och ner genom att böja och sträcka armarna.

Undvik: Att skjuta fram axlarna, låsa armbågarna på väg upp, skjuta fram kroppen på väg ner och låta huvudet falla fram.

Muskler: Triceps alla muskelns tre huvuden.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background