Styrkeskolan: Dips från en stol

Armar, vecka 1-3

Se nästa övning

Se hela Styrkeskolan

Sätt händerna på en axelbredds avstånd på kanten av en stabil stol med fingrarna framåt. Fötterna ska vara på en höftbredds avstånd. Böj knäna i 90 grader och låt bakdelen sväva så att armarna bär din vikt. Sänk dig lodrätt genom att böja armarna nästan 90 grader. Ha ryggen nära stolkanten och huvudet i linje med ryggen. Gå upp och ner genom att böja och sträcka armarna.

Undvik: Att skjuta fram axlarna, låsa armbågarna på väg upp, skjuta fram kroppen på väg ner och låta huvudet falla fram.

Muskler: Triceps alla muskelns tre huvuden.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background