Squat med sidospark

Det tar ingen plats, kan användas på massor av sätt och är perfekt för styrketräning av hela kroppen: Gummibandet är fantastiskt! Därför får du dagens effektiva gummibandsövning här – den tar max 10 minuter och kan göras överallt – sätt igång!

Squat med sidospark

Squat med sidospark

Stärker: Rumpa, framsida lår och baksida lår.

  1. Stå med gummibandet runt vristerna med höftbredds avstånd mellan fötterna.
  2. Spänn magen, böj knäna och sänk rumpan tills dina lår är minst 90 grader.
  3. Gå upp igen och på väg upp sparkar du ut åt sidan med höger fot.
  4. I nästa squat sparkar du ut med vänster fot.
  5. Din rygg ska vara rak under hela övningen.

Gör 8-12 repetitioner per fot. Pausa i 30 sek. Gör 3 set.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background