Sittande cykling

Det tar ingen plats, kan användas på massor av sätt och är perfekt för styrketräning av hela kroppen: Gummibandet är fantastiskt! Därför får du dagens effektiva gummibandsövning här – den tar max 10 minuter och kan göras överallt – sätt igång!

Sittande cykling

Sittande cykling

Stärker: Magen.

  1. Sätt dig på golvet och placera gummibandet runt båda fötterna.
  2. Luta dig bakåt, lyft fötterna och stöd dig på händerna i golvet.
  3. Nu ska du cykla i luften i ett jämnt tempo – se till att du sträcker ut det nedre benet nästan helt när du trampar ‘ner’.

För lätt? Sänk överkroppen mer. Du kan också utmana din balans genom att inte stödja dig på händerna i golvet.

Gör övningen i 45-60 sek. Pausa i 30 sek. Gör 3 set.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background