Reverse lunges

Det tar ingen plats, kan användas på massor av sätt och är perfekt för styrketräning av hela kroppen: Gummibandet är fantastiskt! Därför får du dagens effektiva gummibandsövning här – den tar max 10 minuter och kan göras överallt – sätt igång!

Reverse lunges
© Jakob Helbig

Reverse lunges

Stärker: Rumpa, framsida lår och baksida lår.

  1. Stå med samlade ben, placera gummibandet under höger fot och greppa gummibandet med höger hand.
  2. Spänn magen, böj höger knä och ta ett stort kliv tillbaka med vänster fot.
  3. Pressa ner hälen när du ska tillbaka till startpositionen.

Gör 8-12 repetitioner per fot. Pausa i 30 sek. Gör 3 set

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background