Pull-up med assistans

Den här övningen ingår i fas 1 av Förvandlingsskolan.
Skolan innehåller 15 övningar och du hittar resten av övningarna och träningsprogrammet här.

Utgångsposition:

Ställ dig i pull-up-maskinen och ta tag i handtagen med ett brett grepp. Tänk dig lång från topp till tå, och spänn i mage och ländrygg. Spänn också i sätesmusklerna och kläm insidorna av låren mot varandra.

Rörelsen:

Sänk skulderbladen lite och dra sedan armbågarna mot dina revben i en båge, så att du häver kroppen mot stången. Tänk att ditt bröstben ska möta stången och nästan gå igenom den. Titta neråt under den andra halvan av rörelsen för att aktivera musklerna som drar dig uppåt. När du sänker kroppen ska det vara i en glidande och kontrollerad rörelse så att du håller kvar spänningen i musklerna. Du ska ända ner och ha sträckta armar.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background