Övning mot behåvalken

Gör övningen mot behåvalken 3-4 gånger i veckan och slipp den hemska valken.

Den här övningen hjälper dig att bli kvitt den envisa behåvalken en gång för alla.

Utgångsposition: Stå med hantlar i händerna med raka armar (med en liten böjning) och böj dig framåt från höften så att överkroppen är nästan parallell med golvet.

Rörelse: Dra nu armbågarna bakåt och dra hanteln upp mot bröstet. När hanteln nästan nuddar dig, sänker du den sakta ner till utgångsläget.

Tränar: Rygg, biceps och axlar.

Viktigt! Håll ryggen i neutral position och nacken i en förläng­ning av ryggraden.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background