Övning mot behåvalken

Gör övningen mot behåvalken 3-4 gånger i veckan och slipp den hemska valken.

Den här övningen hjälper dig att bli kvitt den envisa behåvalken en gång för alla.

Utgångsposition: Stå med hantlar i händerna med raka armar (med en liten böjning) och böj dig framåt från höften så att överkroppen är nästan parallell med golvet.

Rörelse: Dra nu armbågarna bakåt och dra hanteln upp mot bröstet. När hanteln nästan nuddar dig, sänker du den sakta ner till utgångsläget.

Tränar: Rygg, biceps och axlar.

Viktigt! Håll ryggen i neutral position och nacken i en förläng­ning av ryggraden.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background