Benlyft

Den här övningen tränar höften och yttersidan av låren. När du är inloggad med ditt prenumerationsnummer får du en utförligbeskrivning i text och kan se övningen på webb-tv.

Startposition

Börja på alla fyra med knäna samlade. Stöd dig på armbågarna, så underarmarna vilar på golvet och fläta fingrarna. Håll rygg och nacke sträckta. Spänn magmuskler och bäckenbotten.

h3Rörelse/h3
Andas ut och lyft ett ben böjt cirka 90 grader. Det ska ut mot sidan och upp i luften, så långt du kan utan att flytta ryggen. Andas in och sänk ner benet igen.

div align="center"iframe src="

" width="420" height="236" frameborder="0" border="0" scrolling="no" allowfullscreen="1" mozallowfullscreen="1" webkitallowfullscreen="1"/iframe/div

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background