Målinriktad övning: Slappa lår

Lär dig övningen som ger dig fasta lår.

Spinning och cykling är generellt bra för slappa lårmuskler, eftersom du använder dina lårmuskler mycket. Därutöver är löpning eller promenader i kuperad terräng en bra träningsform. Självklart ska du även alltid ta trapporna alla de gånger du har möjlighet och undvika hissen.

Step-up

Utgångsställning

Ställ dig framför en hög stabil låda, pall eller bänk som kan bära din tyngd och sätt upp vänster fot på den.

Rörelsen

Skjut ifrån med vänster ben, så höger ben följer med upp, så att du kliver upp med båda benen. När du är uppe i sträckt position tar du dig ner till utgångs-position igen med höger ben först. När du har gjort 10–12 repetitioner, där vänster ben tar det tunga lasset, byter du sida.

Tränar

Säte och lårmuskler.

Fokus

Tänk på att hela tiden hålla dig så upprätt som möjligt.

    Nu har det blivit lättare att leva sunt!

    I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
    Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
    Läs mer om nya I FORM

    • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
    • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
    • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
    • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

    Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


    Newsletter background