Liggande höftlyft

Det tar ingen plats, kan användas på massor av sätt och är perfekt för styrketräning av hela kroppen: Gummibandet är fantastiskt! Därför får du dagens effektiva gummibandsövning här – den tar max 10 minuter och kan göras överallt – sätt igång!

Liggande höftlyft

Liggande höftlyft

Stärker: Rumpan

  1. Lägg dig på rygg med gummibandet strax ovanför knäna.
  2. Böj benen och sätt fötterna i golvet.
  3. Lyft rumpan långsamt upp och ner utan att komma helt ner och röra golvet.
  4. Tänk på att pressa knäna utåt hela tiden och spänn rumpan när den är uppe.
  5. Använd ett så stramt gummiband som möjligt.

För lätt? Stanna uppe efter var femte lyft och pressa knäna utåt 5 gånger.

Gör övningen i 45-60 sek. Pausa i 30 sek. Gör 3 set.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background