Höga knälyft

Det tar ingen plats, kan användas på massor av sätt och är perfekt för styrketräning av hela kroppen: Gummibandet är fantastiskt! Därför får du dagens effektiva gummibandsövning här – den tar max 10 minuter och kan göras överallt – sätt igång!

Höga knälyft

Höga knälyft

Stärker: Höftböjarna, rumpan och låren.

  1. Stå med gummibandet runt fötterna.
  2. Lyft det ena knäet så högt upp som möjligt, sänk det och lyft sedan motsatt knä.
  3. Använd armarna aktivt och håll ett högt tempo.

För lätt? Öka hellre tempot än att använda ett stramare gummiband

Gör övningen i 45-60 sek. Pausa i 30 sek. Gör 3 set.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background