Drag till bröst

Var gör den nytta: Rygg, axlar, biceps.

Vad behöver du: Kabeldrag, en bred dragstång och en karbinhake.
Så här gör du: Sätt fast dragstången i kabeldraget med karbinhaken. Sänk kudden över dina lår så mycket, att den vilar på låren – det håller fast dina ben så att det enbart är ryggen som arbetar. Ta tag om stången så att dina fingertoppar är vända in mot dig och dina armar är i en 90-graders vinkel.

Sätt dig ner på sitsen med armarna sträckta rakt upp i luften – medan du tar tag om stången. Dra nu stången neråt i en rak linje tills den är precis under din haka. För stången långsamt uppåt igen tills du når startpositionen. Se till att utföra rörelsen ännu långsammare den här vägen – det ger mest.

Tips: Dra bara skivstången ner till bröstbenet i stället för att dra den ända ner till magen. Det är slöseri med energi, för det ger inte mer.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background