Drag till bröst

Var gör den nytta: Rygg, axlar, biceps.

Vad behöver du: Kabeldrag, en bred dragstång och en karbinhake.
Så här gör du: Sätt fast dragstången i kabeldraget med karbinhaken. Sänk kudden över dina lår så mycket, att den vilar på låren – det håller fast dina ben så att det enbart är ryggen som arbetar. Ta tag om stången så att dina fingertoppar är vända in mot dig och dina armar är i en 90-graders vinkel.

Sätt dig ner på sitsen med armarna sträckta rakt upp i luften – medan du tar tag om stången. Dra nu stången neråt i en rak linje tills den är precis under din haka. För stången långsamt uppåt igen tills du når startpositionen. Se till att utföra rörelsen ännu långsammare den här vägen – det ger mest.

Tips: Dra bara skivstången ner till bröstbenet i stället för att dra den ända ner till magen. Det är slöseri med energi, för det ger inte mer.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background