Armhävningar – smala och breda

Det tar ingen plats, kan användas på massor av sätt och är perfekt för styrketräning av hela kroppen: Gummibandet är fantastiskt! Därför får du dagens effektiva gummibandsövning här – den tar max 10 minuter och kan göras överallt – sätt igång!

Armhävningar – smala och breda

Armhävningar – smala och breda

Stärker: Armar, bröst och axlar.

  1. Börja med en smal armhävning.
  2. Sätt gummibandet runt dina handleder, ställ dig på knä och placera händerna rakt under dina axlar.
  3. Spänn magen och sänk långsamt bröstet mot golvet. Dina armbågar ska hållas tätt intill kroppen.
  4. Sträck armarna och flytta händerna utåt, lite bredare än axelbredds avstånd. Gör en bred armhävning.
  5. Armbågarna pekar nu ut mer från kroppen.
  6. Växla mellan breda och smala.

För lätt? Gör övningen på tårna.
För svår? Gör bara de breda armhävningarna.

Gör 8-12 repetitioner totalt. Pausa i 30 sek. Gör 3 set.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background