1½ pull-down med överhandsgrepp

Den här övningen ingår i både del 1 och 2 av Förvandlingsskolan.

Det ingår totalt 15 övningar i fas 1: 10 övningar på video och illustrerade med. Här hittar du resten av övningarna och träningsprogrammet till FAS 1.

I fas 2 ingår det totalt 16 övningar: 14 övningar på video och 2 illustrerade med bilder. Här hittar du resten av övningarna och träningsprogrammet till FAS 2.

Utgångsposition:

Ta tag om stången så brett som möjligt och luta kroppen bakåt i en 45 graders vinkel.

Rörelsen:

Dra skulderbladen neråt och dra sedan armbågarna ner mot revbenen i en båge medan du tänker att du ska skjuta bröstet upp mot stången. För stången halvvägs tillbaka i en kontrollerad rörelse och dra den därefter mot dig igen, innan du för den tillbaka och sträcker ut armarna helt.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background