1½ pull-down med överhandsgrepp

Den här övningen ingår i både del 1 och 2 av Förvandlingsskolan.

Det ingår totalt 15 övningar i fas 1: 10 övningar på video och illustrerade med. Här hittar du resten av övningarna och träningsprogrammet till FAS 1.

I fas 2 ingår det totalt 16 övningar: 14 övningar på video och 2 illustrerade med bilder. Här hittar du resten av övningarna och träningsprogrammet till FAS 2.

Utgångsposition:

Ta tag om stången så brett som möjligt och luta kroppen bakåt i en 45 graders vinkel.

Rörelsen:

Dra skulderbladen neråt och dra sedan armbågarna ner mot revbenen i en båge medan du tänker att du ska skjuta bröstet upp mot stången. För stången halvvägs tillbaka i en kontrollerad rörelse och dra den därefter mot dig igen, innan du för den tillbaka och sträcker ut armarna helt.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background