1½ one arm row

Den här övningen är en del av Förvandlingsskolan, del 1.
Skolan innehåller 15 övningar och du hittar resten av övningarna och träningsprogrammet här.

Utgångsposition:

Placera höger knä och höger hand på en bänk och håll en hantel i vänster hand. Kontrollera i en spegel att du inte ”hänger” i höger axel – känslan i höger arm ska vara att du trycker dig själv aktivt bort från bänken. Titta neråt snett framför dig på golvet och tänk på att förlänga ryggraden.

Rörelsen:

Dra vänster armbåge upp till revbenen i en lodrät linje, medan du håller armen nära kroppen. Underarmen ska vara lodrät genom hela rörelsen. För ner vikten halvvägs, dra den uppåt igen och för den sedan hela vägen ner.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background