1½ one arm row

Den här övningen är en del av Förvandlingsskolan, del 1.
Skolan innehåller 15 övningar och du hittar resten av övningarna och träningsprogrammet här.

Utgångsposition:

Placera höger knä och höger hand på en bänk och håll en hantel i vänster hand. Kontrollera i en spegel att du inte ”hänger” i höger axel – känslan i höger arm ska vara att du trycker dig själv aktivt bort från bänken. Titta neråt snett framför dig på golvet och tänk på att förlänga ryggraden.

Rörelsen:

Dra vänster armbåge upp till revbenen i en lodrät linje, medan du håller armen nära kroppen. Underarmen ska vara lodrät genom hela rörelsen. För ner vikten halvvägs, dra den uppåt igen och för den sedan hela vägen ner.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background