1½ leg press (låg)

Den här övningen ingår i fas 1 av Förvandlingsskolan.
Skolan innehåller 15 övningar och du hittar resten av övningarna och träningsprogrammet här.

Utgångsposition:

Sätt dig i en leg press-maskin med länden på ryggstödet, fötterna mitt på plattan och lite mer än en höftbredd mellan dem.

Rörelsen:

Pressa dig bort ifrån plattan (eller plattan bort ifrån dig, beroende på maskinen). Vikten ska vara jämnt fördelad på hela fotsulan. Sträck knäna helt ut, varefter du kör halvvägs tillbaka. Sträck sedan knäna igen och sedan hela vägen tillbaka. Rörelserna ska vara glidande och det ska finnas en spänning i ben och rumpa genom hela övningen.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background