1½ leg press (låg)

Den här övningen ingår i fas 1 av Förvandlingsskolan.
Skolan innehåller 15 övningar och du hittar resten av övningarna och träningsprogrammet här.

Utgångsposition:

Sätt dig i en leg press-maskin med länden på ryggstödet, fötterna mitt på plattan och lite mer än en höftbredd mellan dem.

Rörelsen:

Pressa dig bort ifrån plattan (eller plattan bort ifrån dig, beroende på maskinen). Vikten ska vara jämnt fördelad på hela fotsulan. Sträck knäna helt ut, varefter du kör halvvägs tillbaka. Sträck sedan knäna igen och sedan hela vägen tillbaka. Rörelserna ska vara glidande och det ska finnas en spänning i ben och rumpa genom hela övningen.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background