1-benshöftlyft

Det tar ingen plats, kan användas på massor av sätt och är perfekt för styrketräning av hela kroppen: Gummibandet är fantastiskt! Därför får du dagens effektiva gummibandsövning här – den tar max 10 minuter och kan göras överallt – sätt igång!

1-benshöftlyft

1-benshöftlyft

Stärker: Rumpa och baksida lår

  1. Ligg med fötterna i golvet och med gummibandet strax ovanför dina knän.
  2. Lyft ena foten och håll den lyft under alla repetitioner.
  3. Spänn rumpan och lyft den så högt du kan, och dra det lyfta knäet längre upp mot dig.
  4. Sänk lite igen – utan att röra vid golvet – och repetera.
  5. Ju längre avstånd mellan rumpan och hälen i golvet, desto mer tränar du baksidan av låren.
  6. Ju närmare hälen är rumpan, desto mer utmanar du dina sätesmuskler.

Gör 8-12 repetitioner per ben. Pausa i 30 sek. Gör 3 set.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background