Övning 4: Sidospark med inandning

Så gör du : Lägg dig på höger sida i vattnet. Sträck högerarmen upp under huvudet och håll en kickboard i höger hand. Låt vänster arm hänga längs sidan. Titta ner i vattnet och andas ut, samtidigt som du gör bensparkar. När du nästan har blåst ut all luft roterar du hakan uppåt mot vänster axel och andas in. Fortsätt med bensparkarna, titta ner i vattnet igen och andas ut igen.

Varför Du tränar bensparkar, samtidig som du har fokus på andningen och tränar på att rotera huvudet upp och bak mot axeln när du ska andas in. Många tittar mer uppåt än bakåt när de går upp och hämtar luft. Men därigenom får de svårare att rotera huvudet och få upp munnen över vattenytan.

Simma 2 längder (i 50-metersbassäng); en på höger sida och en på vänster sida.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background