Övning 1: Ta långa simtag

Så gör du Håll en simplatta eller liknande i den ena handen. Sträck upp armen framför dig. Med den andra handen tränar du nu det ögonblick som handen når vattenytan. Böj armbågen uppåt och sträck handen och armen så långt fram som möjligt och ner i vattnet. När armen inte kan sträckas längre, drar du tillbaka handen och trycker ifrån i vattnet.

Varför Ju längre tag du tar, desto längre tid har du för att andas in och till att utnyttja framdrivningen.

Simma 2 längder (i 50-metersbassäng); en med vänster hand och en med höger hand.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background