Övning 1: Ta långa simtag

Så gör du Håll en simplatta eller liknande i den ena handen. Sträck upp armen framför dig. Med den andra handen tränar du nu det ögonblick som handen når vattenytan. Böj armbågen uppåt och sträck handen och armen så långt fram som möjligt och ner i vattnet. När armen inte kan sträckas längre, drar du tillbaka handen och trycker ifrån i vattnet.

Varför Ju längre tag du tar, desto längre tid har du för att andas in och till att utnyttja framdrivningen.

Simma 2 längder (i 50-metersbassäng); en med vänster hand och en med höger hand.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background