Säg hejdå till tunga löparfötter

Efter många kilometers löpning kan dina fötter både bli tunga och stela, men med tre enkla övningar kan du för alltid säga hejdå till tunga löparfötter.

Löpning i lera.

Undvik tunga löparfötter

Löparfötter har det tufft. De drabbas av blåsor och skavsår, men belastningen från många kilometers löpning kan även göra fötterna stela och ömma.

Bli lättare i steget och slipp stelheten med hjälp av de här tre övningarna när du har en stund över.

3 övningar som ger lätta fötter

  • Sätt dig ner. Spreta med tårna så mycket du kan i 10 sekunder och slappna sedan av. Upprepa 10 gånger.

  • Sitt med fötterna i luften. Vrid på dem så att de växelvis pekar ner mot golvet och sedan upp mot taket. Fortsätt i en minut.

  • Stå upp, lyft växelvis vänster och höger häl så du kommer upp helt på framfoten. Lägg all vikt på framfoten i fem sekunder och byt sedan till andra foten.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background