Säg hejdå till tunga löparfötter

Efter många kilometers löpning kan dina fötter både bli tunga och stela, men med tre enkla övningar kan du för alltid säga hejdå till tunga löparfötter.

Löpning i lera.

Undvik tunga löparfötter

Löparfötter har det tufft. De drabbas av blåsor och skavsår, men belastningen från många kilometers löpning kan även göra fötterna stela och ömma.

Bli lättare i steget och slipp stelheten med hjälp av de här tre övningarna när du har en stund över.

3 övningar som ger lätta fötter

  • Sätt dig ner. Spreta med tårna så mycket du kan i 10 sekunder och slappna sedan av. Upprepa 10 gånger.

  • Sitt med fötterna i luften. Vrid på dem så att de växelvis pekar ner mot golvet och sedan upp mot taket. Fortsätt i en minut.

  • Stå upp, lyft växelvis vänster och höger häl så du kommer upp helt på framfoten. Lägg all vikt på framfoten i fem sekunder och byt sedan till andra foten.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background