Hur blir jag av med gäddhänget?

Jag har massor av lös hud på armarna som dallrar när jag rör mig. Det ser minst sagt inte särskilt kul ut, så hur blir jag av med det?

Du behöver träna både biceps och triceps för att forma armarna.

I FORMs Träningsexpert Olga Rönnberg

Du har kanske nyligen gått ner i vikt? Gick det för snabbt? Eller beror det på att du är helt enkelt otränad? I vilket fall som helst, så finns det hjälp att få. Jag pratar om biceps- och tricepsövningar, det vill säga muskler som håller armarna i trim och formar dem.

Visa armarna!

När det gäller tricepsövningar så kan du satsa på övningar som till exempel dips. Dem kan du utföra lite överallt – hemma, på gymmet, på semestern.

Med bicepsövningar blir det lite knepigare, för att utföra dem behöver du redskap. Det kan vara exempelvis gummiband, hantlar, stång eller TRX- band. Övningarna du ska satsa på heter bicepscurl och hammercurls.

Det är bra att använda sig av övningar som tränar muskeln från olika vinklar.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background