Hur blir jag av med gäddhänget?

Jag har massor av lös hud på armarna som dallrar när jag rör mig. Det ser minst sagt inte särskilt kul ut, så hur blir jag av med det?

Du behöver träna både biceps och triceps för att forma armarna.

I FORMs Träningsexpert Olga Rönnberg

Du har kanske nyligen gått ner i vikt? Gick det för snabbt? Eller beror det på att du är helt enkelt otränad? I vilket fall som helst, så finns det hjälp att få. Jag pratar om biceps- och tricepsövningar, det vill säga muskler som håller armarna i trim och formar dem.

Visa armarna!

När det gäller tricepsövningar så kan du satsa på övningar som till exempel dips. Dem kan du utföra lite överallt – hemma, på gymmet, på semestern.

Med bicepsövningar blir det lite knepigare, för att utföra dem behöver du redskap. Det kan vara exempelvis gummiband, hantlar, stång eller TRX- band. Övningarna du ska satsa på heter bicepscurl och hammercurls.

Det är bra att använda sig av övningar som tränar muskeln från olika vinklar.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background