Din CrossFit-ordlista

Tycker du att det är förvirrande med förkortningar som WOD, AMRAP och C2B? Ingen fara - I FORM reder ut det åt dig.

WOD, HSPU, C2B, MU, AMRAP - få koll på CrossFit-förkortningarna.

WOD

(det viktigaste!): Workout of the Day – dagens träningspass, som varierar från tid till annan och oftast utförs på tid..

AMRAP

As Many Reps/Rounds As Possible – så många repetitioner eller omgångar av en övning som du kan nå inom ett visst antal minuter.

HSPU

Handstand Push-Up – armhävningar medan du står på händerna (finns även i lätta varianter).

STOH

Shoulder To Overhead – du lyfter en vikt från axlarna upp över huvudet.

C2B

Chest To Bar – bröstet måste röra stången när du drar dig upp med armarna. Eventuellt med lite hjälp.

MU

Muscle-Up – träning där du lyfter dig upp i två ringar med raka armar.

TGU

Turkish Get-Up – övning där du i en bestämd ordningsföljd rör dig från liggande position till stående och tillbaka ner igen med en vikt i en sträckt arm.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background