Vad ska jag äta de dagar jag tränar?

Jag brukar träna vid sextiden på kvällen och äter lunch vid tolvtiden. Jag behöver därför äta något på eftermiddagen för att hålla ångan uppe utan att bli för tung. Vad ska jag göra?

Till att börja med ska du lägga ditt eftermiddagsmål två–tre timmar före din träning. Det passar dessutom mycket bra till det sötsug som många får under eftermiddagen.

Få 3 nummer av I FORM + Löparjacka från Kari Traa för ENDAST 99 kr

Om du behöver något precis innan det är dags för din träning så kan du komplettera med en halv banan och ett glas vatten ungefär en kvart–tjugo minuter innan det är dags för dig att snöra på dig skorna.

5 bra mellanmål

  • Ett par deciliter kvarg med müsli på toppen.
  • En skiva rågbröd med ost och en halv paprika.
  • En stor handfull mandlar och ett paket russin.
  • En smoothie av 100 gram bär, en banan, lite vatten eller saft + en deciliter kvarg eller en liten skopa proteinpulver.
  • En skiva grovt knäckebröd med magert köttpålägg samt en färsk frukt.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background