Så undviker du överätning efter träning

Var lite försiktig med portionerna när du kommer hem från träningen. En studie har visat att du äter mer än du har förbränt. Vi lär dig knepen på hur du undviker den negativa spiralen.

Ett kanadensiskt forskarlag lät en grupp personer cykla en runda, där de förbrände 200 respektive 300 kcal och lät dem sedan äta tills de ansåg att deras energibehov var täckt.

De åt 557 respektive 607 kcal – dubbelt så mycket som de hade förbränt.

Följ de här smarta tipsen för att undvika att överäta efter passet.

    1. Kom ihåg att man är benägen att äta för mycket efter träning. När du är uppmärksam på fällan kan du mycket lättare undvika att falla i den.
    1. Ät precis uppmätta mängder – lita inte på din hungerkänsla.
    1. Drick vatten i stället för läsk och saft. Då sparar du kalorier.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background