Så ska du äta 3 dagar före ett lopp

Tre dagar före ditt lopp ska du fokusera på ditt immunförsvar och äta en kost som är rik på antioxidanter.

Ingefära mot vit bakgrund.

Så ska du äta 3 dagar före ett lopp

  • Frukost: Omelett på 3 ägg och en stor näve spenatblad. Toppa med små bitar rökt lax. Ät en halv skiva rågbröd med honung och lite grovhackad ingefära. Ät 100–150 gram småskuren frukt till och drick en stor kopp te.
  • Förmiddag: Ät en hemlagad energibar. Drick 2 dl vätska.

  • Lunch: En grov sallad på 1 dl kokt quinoa, 200 gram snacksgrönsaker, en kycklingfilé i tärningar och 2 msk pesto. Drick 2 dl vatten.

  • Eftermiddag: En rågbrödsmacka med ost. Drick 2 dl vatten.

  • Kväll: Laga en stor portion rödkålssallad med apelsin och nötter. Ät 200 gram fiskbiffar (med lax) och lite rapsoljebaserad remoulad-sås till. Drick ett stort glas vatten (minst 3 dl) till maten.
  • Sen kväll: Havregrynsgröt med mandlar, russin och mjölk.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background