Om du ofta känner dig hängig

An apple a day keeps the doctor away gäller fortfarande.

Äpplen är sprängfyllda med nyttiga ämnen som stärker ditt immunförsvar på alla fronter. Den som äter mycket äpplen är generellt mindre sjuk än den som sällan äter äpplen.

Äpple innehåller en bra blandning av C-vitamin, mineraler, fytoämnen och speciella kostfibrer som även vart och ett för sig hjälper kroppen att bekämpa sjukdom och håller dig frisk.

Ät också: Antioxidanter i alla varianter, C-, E- och A-vitamin, alla är bra för immunförsvaret. De finns bl a i solrosfrön (en bra källa till E-vitamin, en ultraeffektiv antioxidant. C- och E-vitamin främjar varandras effekt).
Svart te har också en hög antioxidanthalt Lök, undersökningar visar att flitiga lökätare inte så lätt drabbas av sjukdom.
Spenat innehåller både A-, C- och E-vitamin.
Vitlök innehåller mer än 15 olika antioxidanter.
Feta fisksorter (n-3-fettsyror stärker också immunförsvaret).
Grönkål (rena E- och C-vitaminbomben).
Broccoli (full av A- och C-vitamin).

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background