Om du ofta känner dig hängig

An apple a day keeps the doctor away gäller fortfarande.

Äpplen är sprängfyllda med nyttiga ämnen som stärker ditt immunförsvar på alla fronter. Den som äter mycket äpplen är generellt mindre sjuk än den som sällan äter äpplen.

Äpple innehåller en bra blandning av C-vitamin, mineraler, fytoämnen och speciella kostfibrer som även vart och ett för sig hjälper kroppen att bekämpa sjukdom och håller dig frisk.

Ät också: Antioxidanter i alla varianter, C-, E- och A-vitamin, alla är bra för immunförsvaret. De finns bl a i solrosfrön (en bra källa till E-vitamin, en ultraeffektiv antioxidant. C- och E-vitamin främjar varandras effekt).
Svart te har också en hög antioxidanthalt Lök, undersökningar visar att flitiga lökätare inte så lätt drabbas av sjukdom.
Spenat innehåller både A-, C- och E-vitamin.
Vitlök innehåller mer än 15 olika antioxidanter.
Feta fisksorter (n-3-fettsyror stärker också immunförsvaret).
Grönkål (rena E- och C-vitaminbomben).
Broccoli (full av A- och C-vitamin).

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background