Så får du en skön spa-vistelse

En spavistelse ska inte innehålla några tvång. Du ska bara göra sådant du känner för. Om du har lust att ta en promenad i skogen så hoppa över ditt inplanerade yogapass och gör det.

Lägg inte upp ett späckat program

En spa-vistelse innebär många spännande erbjudanden, allt från dans, gymnastik, behandlingar till föredrag och mycket mer. Låt dig inte svepas med så att du plötsligt har satt ihop en hel arbetsdag åt dig själv - bara för att du inte vill missa något eller för att du tar med dig den vardagliga stressen och känner att du måste delta.

Ge dig tid att bara sitta

Ta dig tid att bara sitta utan att göra något som helst. Betrakta naturen, ät i lugn och ro och försök ge dig själv tid att hitta en inre ro.

Gör vad du känner för

En spa-vistelse ska vara helt kravlös. Du ska göra precis vad du känner för. Om du får lust att ta en promenad i naturen, så hoppa över den inplanerade yogatimmen och traska iväg.

Var kritisk när du väljer behandlingar

Du kan fylla din dag med ansiktsbehandlingar och kurbad - om du har råd. Men välj hellre ut några stycken som du verkligen vill testa och satsa på kvalitet i stället för kvantitet.

Ge varandra utrymme

Kom ihåg att din man eller dina väninnor har andra behov än du och att alla ska ha möjlighet att göra det de känner för. Låt din väninna dansa salsa medan du ligger i poolen och tänk på att ni snart ses igen över lunch.

Boka behandlingar i god tid

De individuella behandlingarna är populära. Du kan bara vara säker på att få dem du helst vill ha om du studerar programmet hemma och bokar innan du kommer. Räkna inte med att det går att välja fyra extra efter att du har kommit fram.

Packa för en spa-vistelse

En spa-vistelse kräver ett lite annorlunda innehåll i resväskan än de flesta andra weekendresor. Här får du en lista över vad du bör tänka på.

  • Du kommer i stort sett bara att använda dina vanliga kläder när du äter.
  • Kom ihåg vandringsskor och/eller löpskor, idrottsskor för inomhusbruk samt badsandaler.
  • Ta helst med ett antal baddräkter eller bikini, så att du alltid har något torrt att byta med. (Och en badkappa om det inte ingår i erbjudandet, vilket är det vanliga)
  • Kom ihåg att ta med mycket träningskläder. Om du är sportintresserad eller är en aktiv person kommer du att bli svettig mer än en gång.
  • Om du har plats för en torr extrahandduk bör du packa ner det - du kommer troligtvis att få användning för en skön handduk vid mer än ett tillfälle.
De mest lästa artiklarna just nu
Styrkeövningar

Få starka ben med I FORMs julkalender

Nyttig mat

RÄKNA UT: Hur många kalorier behöver jag?

Styrkeövningar

1. december

Bröd

Världens nyttigaste och enklaste bananbröd

Psykologi

Lär dig att släppa dina orostankar

Kostråd

Kan man äta havregrynsgröt till middag?

Nyttiga snacks

Så tacklar du kvällssuget

Psykologi

Varför kan jag inte känna igen människor?

Träning

RÄKNA UT: Hur många kalorier förbränning min träning?

Nyttig mat

Så räknar du om gram till dl

Mer om Välbefinnande
Välbefinnande

Starta om din energi

Annons

Dags att komma igång med livet igen efter sommaren

Välbefinnande

Bindväven – 8 övningar som stretchar och masserar

Välbefinnande

Så påverkar dina tarmar ditt humör

Annons

Så får du mer flow med massage- och återhämtningsprodukter

Välbefinnande

Öka dina lyckohormoner

Annons

Singapore med barn: Det här får ni inte missa

Välbefinnande

5 vanor du ska sluta med för att bli lyckligare

Välbefinnande

Härlig massage för händer och fötter

Välbefinnande

6 tips som gör det mycket lättare att ta sig igenom vintern

Välbefinnande

5 saker du VERKLIGEN bör sluta med 2017

Newsletter background
I FORM rekommenderar
Superfood

Kolla in våra bästa recept med rödkål

Förebyggande

Därför är bastu så hälsosamt

Psykologi

Testa dig själv: Är du optimist eller pessimist?

Om I FORM

Lätt att leva sunt: I FORMs träningsuniversum och veckomenyer hjälper dig

Förebyggande

Borde du vara orolig för att du svettas på natten?

Platt mage

Magcamp för nybörjare: Följ det här effektiva programmet och se resultat

Träning

Få mer energi med den här morgonträningen som sträcker ut och stärker

Psykologi

Depressionstest – är du mer än bara nedstämd?

Styrketräning

Nybörjare? Så kommer du snabbt igång med styrketräningen

Träning

Här är de 5 mest populära träningsprogrammen