Ner i vikt utan att svettas

Du behöver inte plåga dig själv med att springa uppför trappor och backar om du vill gå ner i vikt. Enligt österrikiska forskare går det lika bra att gå nerför för att få samma effekt.

Att ta trapporna ner ger också effekt.

I försöket lät den österrikiske medicinprofessorn Heinz Drexel 92 överviktiga utöva backträning i alperna. Testpersonerna tog linbanan upp och gick ner tre gånger i veckan. Promenaden tog 15 minuter vid varje tillfälle, skriver aftonbladet.se.

De testpersoner som var helt otränade sänkte sina blodsockervärden, fick bättre blodfetter och gick ner mer i vikt än en kontrollgrupp som inte var med på alppromenaderna.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background