Styrkeövningar - så här ska du träna

  1. Varje del av ditt träningsprogram (t ex vecka 1-6, vecka 7-9 osv) består av fem övningar som garanterar att hela kroppen får jobba varje gång du tränar.
  2. Samtliga fem övningar tränar flera muskler samtidigt, så att du får en allsidig träning och mer effektiv fettförbränning.
  3. Du måste utföra varje del av träningsprogrammet – det vill säga alla fem övningarna - 2-3 gånger i veckan i tre veckor (den första delen i sex veckor). Vilka dagar du vill träna bestämmer du själv, men sprid ut dagarna över hela veckan.
  4. Det är mycket viktigt att du kommer ihåg att justera upp vikten efterhand som du blir starkare. Annars gör inte träningen någon nytta. Läs mer om det perfekta valet av vikter här.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background