Övning 2: Skjut tillbaka pinnen

Så gör du När du drar handen bakåt trycker du ifrån i vattnet så du drivs framåt. Föreställ dig att du har en lång pinne vars ena ände vilar mot handflatan då du börjar dra handen bakåt. Pinnen ska du föra längs med kroppen, så den precis nuddar utsidan av höften. Se upp så att den inte ”träffar” dig i magen.

Varför Många har en tendens att föra handen för mycket in under kroppen när de simmar. Det sänker framdrivningen och därmed tempot.

Simma 2 längder (i 50-metersbassäng) medan du för "pinnen" bakåt.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background