Övning mot gäddhänget

En enkel övning är allt du behöver för att göra upp med gäddhänget.

Utgångsposition: Placera händerna med en höftbredds avstånd på en bänk. Armarna är sträckta och fingrarna pekar framåt. Fötterna placeras i golvet en bit bort från bänken.

Rörelse: Böj armbågarna nedåt, så att rumpan går nerför bänken. När armbågarna är i 90-graders vinkel går du upp till utgångsläget igen.

Viktigt! Håll ner axlarna under övningen. De ska inte upp till öronen! Kom ihåg att armbågarna ska peka lite bakåt, annars kommer du inte få ut det mesta av övningen.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background