3 tips för topprestation

Väntar motionslopp i sommar? Här får du tre tips på hur du gör ditt bästa lopp någonsin – utan att träna extra!

  • 1. Sök lä bakom medlöparnaFramför allt i motvind finns enormt mycket att hämta på att lägga sig i lä bakom de andra löparna. Vindmotståndet faller avsevärt när du låter andra ta emot vinden. Men även på en vindstilla dag finns det åtskilliga procent att spara genom att lägga sig i lä.
  • 2. Välj idealspåretTitta framåt på rundan och välj det spår som tar dig rakaste vägen genom kurvorna. Du sparar åtskilliga meter genom att välja innerbanan, som också är det som arrangörerna har mätt upp banan efter. Om du ligger i ytterbanan konsekvent, kostar det många extra meter. Tänk på att det är 7,5 m längre för varje bana som du tar utanför innerbanan på idrottsstadion.
  • 3. Kolla kontrollernas placeringDå kan du komma på rätt sida om bordet med vätska, så att du inte behöver kryssa mellan de andra löparna. Samtidigt sparar du flera meter. Förberedelser är en bra sak.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background