Höj humöret med motion

Vill du bli gladare? Börja då träna. 2 pass i veckan räcker för att höja humöret med 10 procent, visar forskning.

Träna minst 2 dagar i veckan och locka fram ett leende, är slutsatsen i en grekisk undersökning.

Forskarna fick en grupp kvinnor mellan 60 och 75 år till att träna varierat 3, 2, 1 eller ingen gång i veckan.

Ju fler dagar desto gladare

Undersökningen sträckte sig över 12 veckor och visade att kvinnornas humör blev markant bättre om de tränade två gång er i veckan. 2 motionsdagar gjorde att kvinnorna blev 10 procent gladare och positivare, medan 3 träningsdagar förbättrade humöret med 16 procent.

Motionera alltså mera om du vill ha mer glädje i livet.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background