Tips! Träna inte på tom mage

Om du tränar på morgonen bör du äta lite innan du går hemifrån, framför allt om du vill gå ner i vikt.

Få i dig en skiva bröd, en halv banan eller en liten portion yoghurt.

Om du låter bli att äta tär du på muskelmassan eftersom kroppen använder denna som bränsle och resultatet blir att du blir svagare. Utöver det blir din förbränning sämre om din muskelmassa är mindre och det blir svårare för dig att bibehålla viktminskningen.

Utan frukost får du inte heller samma energi eftersom kroppens depåer är tomma efter nattens fasta. Därför bör du inte lägga veckans hårdaste träningspass de dagar som börjar med en liten, eller ingen, frukost.

Det mest optimala är att äta en bra frukost och träna först några timmar senare.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background