Därför ska du träna innan lunch

Ta med dig träningsväskan till jobb och se till att svettas före maten – det ökar dina chanser för ett sunt blodsocker.

Blir du då och då yr och illamående eftersom du har sprungit slut på din energi? Ett blodsocker som dyker rejält under dagen är både obehagligt och kan göra det svårt att koncentrera sig och prestera maximalt.

Men nu visar en studie att du kan stabilisera ditt blodsocker i flera timmar om du tränar direkt innan en av dagens stora måltider. Motion gör nämligen muskelcellerna mer känsliga för insulin, vilka då blir bättre på att hämta socker från blodådrorna till musklerna.

Om dina vardagsrutiner tillåter det, är det bäst att träna innan lunch för att få ett stabilt blodsocker hela dagen.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background