Ät dig till optimal förbränning

Det du stoppar i dig efter träningen har stor betydelse för din förbränning. Lär dig vad du kan frossa i och vad du ska undvika.

Håll dig långt borta från snabba kolhydrater som vitt bröd och vingummi när du har tränat hårt.

Äter du den sortens mat precis efter ett hårt träningspass bromsar du din fettförbränning, visar en studie.

Håller tillbaka generna

De snabba kolhydraterna håller helt enkelt tillbaka de gener som ser till att kroppen förbränner ordentligt med kalorier timmarna efter träning.

Lyckligtvis visade studien också att du lugnt kan ta en bit rågbröd eller ett äpple när du har tränat. De långsamma kolhydraterna i den sortens grövre livsmedel påverkar inte genernas aktivitet och därmed inte heller den fettförbränning som är så viktig om du vill hålla vikten.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background