Tips 10: Håll dina nyttiga vanor i 3 veckor

Bryt dina dåliga vanor genom att påbörja nya och håll dem i tre veckor.

Undvik vitt bröd, pasta, ris, godis, smör, läsk och kakor (även "nyttiga" typer av godis och kakor) helt i tre veckor.

Inför sedan en fast godisdag och begränsa även i fortsättningen dina kolhydrater.

Och vips så har du fått nyttiga vanor och vant din kropp vid att vara utan sötsaker!

-Helle Leiberg Nissen

Bonustips!

Du kan spara över 30 procent av dina kalorier genom att äta välkänd mat, visar forskning.

Enkelt smaltrick: Ät i huvudsak äpplen, havregryn och andra matvaror som du har ätit tidigare, för då äter du automatiskt mindre.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background