Tips 10: Håll dina nyttiga vanor i 3 veckor

Bryt dina dåliga vanor genom att påbörja nya och håll dem i tre veckor.

Undvik vitt bröd, pasta, ris, godis, smör, läsk och kakor (även "nyttiga" typer av godis och kakor) helt i tre veckor.

Inför sedan en fast godisdag och begränsa även i fortsättningen dina kolhydrater.

Och vips så har du fått nyttiga vanor och vant din kropp vid att vara utan sötsaker!

-Helle Leiberg Nissen

Bonustips!

Du kan spara över 30 procent av dina kalorier genom att äta välkänd mat, visar forskning.

Enkelt smaltrick: Ät i huvudsak äpplen, havregryn och andra matvaror som du har ätit tidigare, för då äter du automatiskt mindre.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background